czwartek, 12 stycznia 2017

#7 Dlaczego warto mieć w życiu własne zdanie?

  No właśnie, dlaczego? Czy w ogóle warto się wyróżniać? A może podążać za opinią innych? Naśladować wzorce, zachowania czy też wyrobić swoje własne zdanie? Czym nam grozi odmienność, własne zdanie?


 Aby się wyróżniać często brakuje nam odwagi. Boimy się odstawać od grupki przyjaciół, rodziny. Nie mamy własnych poglądów, zdania, opinii. Kierujemy się tym, czym robią to inni. Nie zawsze nam to pasuje, wręcz czasami jest koszmarne. Siedząc ze znajomymi, którzy mają inne zdanie, tylko ty masz swoje można czuć się dziwnie. Trzeba pogodzić się z tym, że ile ludzi tyle opinii.


No, ale czy warto?
 Moim zdaniem zdecydowanie tak. Nie wszyscy mają taką samo sytuację. To chyba jasne? Więc osoby nie znajdujące się w niej nie są w stanie myśleć tak jak ty. Często podążamy za tłumem ludzi, wtłaczając się w niego. I niby kto nas zauważy? Mając swoje zdanie należy jednak pamiętać też o innych. Na tym świecie nie jesteś(my) sami, więc wysłuchaj też co mają do powiedzenia inni. Nie trzeba się z nimi zgadzać, ale zawsze szanować ich opinię. W sytuacji odmiennego zdania warto iść na kompromis.

 Osoby podążające swoimi ścieżkami, według mnie są naprawdę o wiele ciekawsze. Szczerze mówiąc drażnią mnie osoby, które nie mają nic do powiedzenia. Boją się opinii innych ludzi. Ale czy warto zadawać się z osobami mającymi inne zdanie? Oczywiście, że tak. Tak jest ciekawiej, jednak, gdy osoby te nie szanują twoich poglądów, to już inna sytuacja.


Za wszelką cenę zachowując się jak inni tracimy siebie. Oszukujemy ludzi wokół nas i swoją duszę. Słuchajmy innych, ale przede wszystkim siebie!


Ciekawa jestem co wy o tym sądzicie. Pozdrawiam :*

6 komentarzy:

  1. Świetny wpis , bardzo prawdziwy :) Własne zdanie jest najważniejsze!
    Pozdrawiam http://xgabisxworlds.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyrażanie własnego zdania świadczy o sile naszego charakteru. Jednak ludzie często mylą własne zdanie z krytyką drugiej osoby. Obserwuję z przyjemnością :)
    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  3. ja mam własne zdanie, ale nie potrafię go przekazywać innym :D
    www.blog017.blogspot.com // wróciłam do blogowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto nad tym popracować. Mam nadzieję, że uda ci się dzielić z nim innym ❤

      Usuń